Update på Findus' reaktion på medicinen

Arkivfoto fra i vinter ;-) Det gælder om at holde sine yndlingsting tæt på..
For godt en måned siden skrev jeg et indlæg om Findus sygdom, jeg var meget positiv i forventning om at jeg NU ville få min dejlige hund tilbage, der var i starten allerede en forskel at spore, men efter 4-5 dage synes jeg at udviklingen gik i stå, han blev ikke dårligere, men der kom ikke rigtig yderligere forandringer... Havde jeg forventet mig for meget? Der var bare en følelse af at pillerne ikke havde haft fuld effekt på min glade dreng, som stadig præsterer UTROLIG flot til træning og prøver, men hænger lidt med næbbet herhjemme.
Jeg talte med venner og familie om det, også med dyrlægen, vi valgte at lave ny blodprøve på Findus efter at han havde været på medicinen i en måned, hvor man kan forvente at de daglige forbedringer i adfærd skulle kunne ses.

Den dag var så i går mandag, dyrlægen der tog blodprøve af Findus sidst var der ikke, men hende som hjalp med at holde Findus sidst var der, og synes også at der ER forbedring. Dog lagde han sig hurtigt ned og slappede af inden vi gik i gang, mens jeg talte med den dyrlæge der skulle tage blodprøven (lige sådan noget som gør jeg tænker han ikke er helt på toppen, han er hos dyrlægen, og så lægger han sig efter 5 min. ned på gulvet og ser søvnig ud!?). Vi fik taget blodprøve og også testet for ANA (tollersyge, som dog er MEGET sjælden, og Findus har ikke haft direkte symptomer på dette, men rart at få udelukket at den er der!)

I dag var Findus og jeg så på besøg hos Thomas, som giver Findus kiropraktik og akupunktur pga et uheldigt hop han lavede i påsken, i dag var sidste besøg, og der har virkelig været effekt af vores besøg de sidste 3 uger. Mens vi ventede på at nålene i Findus havde haft deres effekt kom Bettina ind og sagde at der var svar fra Tyskland på prøverne.
Prøverne viste at nivauet for T4 hormonet nu var på 16 (jeg troede det var positivt, for nu var det jo over 11!?), men ak, når hunden ER i behandling skal det ligge over 30 (og under 70, så vi var langt fra en normalværdi)...så min fornemmelse af ikke HELT at have Findus tilbage i gear var korrekt. Han bliver derfor sat op i pilledosis, og skal nu have 1,5 pille 2 gange i døgnet. Jeg håber VIRKELIG på at det er nok, vi skal have taget blodprøve igen om en måned, og så må vi se om han har rundet de 30 i T4.


Kommentarer

Populære opslag