LP1 LP2 RBM Mariendals Red Nose Snoki Atka

Vi rager til os gør vi! :-P

Så kom dagen som mit indre konkurrencemenneske både frygtede og glædede sig til, for det er jo lidt sådan det kan føles når man er spændt. 
Udover det havde jeg fået opbygget et indre HØJT stressniveau over hvor mange ting jeg havde meldt mine hunde, og dermed især mig selv, til. Må sige med det samme at det blev en endnu bedre dag end jeg kunne have forestillet mig, 3 prøver, 3 røde bånd, 3 titler!!

Jeg var TIDLIGT på pladsen (7:15!!!???), tror det var min måde at forsøge at foregribe begivenhederne, og i hvert fald sørge for at jeg var der tidligt nok til at føle jeg havde en form for styrring med min stress. Jeg fik luftet hunde, fik fundet ud af hvilke øvelser der foregik i hvilke ringe, fandt ud af hvor stolen skulle stå. Hilst på lidt folk. Og så syntes jeg gerne jeg ville igang med at planlægge hvor jeg skulle være hvornår, for det var lidt forvirrende for mig at skulle gå banegennemgang (og vi var første hund) samtidig med at der var fællesøvelser i LP2 (hvor vi i øvrigt også skulle være første hund). 
Jeg prioriterer LP over rally...lige så vel som jeg prioriterer DcH programmet over LP, og derfor ville jeg helst have LP "overstået" først, mens mit hoved og forhåbentligt Findus' hoved var friskt og klart. 
TÆNK! jeg fik det præcis som jeg ville have det. 
Først fællesøvelser i LP2, dernæst resten af programmet i LP2 og så nåede jeg lige at gå rallybanen to gange igennem, så røg vi godt nok allersidst i rally begynder, hvilket gjorde jeg tabte noget fokus, da der så pludselig var gennemgang i rally øvet, hvor Emma og jeg skulle slå vores folder. Det endte dog med at gå op i en højere helhed til slut! :-)
Vi startede med fællesøvelser, hvor seje Findus udholdt at ligge ved siden af Barny Bomstærk (eller Findus så i hvert fald en anelse trykket ud :-/) i samtlige 2 minutter, han tog mit plads-signal i første hug (hurraaa!!) og så var vi sgu godt i gang!

Der var en runde med fællesøvelser mere inden det var mig, så nu skulle jeg holde Findus tændt og samtidig fokuseret. Det var let nok, sgu da svære med mig!?
Heldigvis kom kloge hundeføreren (også mig, jo jo, den er god nok ;-) )forbi, og hun huskede mig på følelsen af at arbejde med Findus, roen, glæden, smilene, logrende hale, leg, pjat, belønning, boblen...DET ER DET du skal ind og mærke, og SÅ kom der sgu også ro og fokus på mig. Alt andet forsvandt, tilbage var bare glæden over at skulle tilbringe 10 minutter i ringen med min ALLER ALLER ALLERBEDSTE Findus!! Ahhh...

Dagens dommerseddel i LP2, den lod vente på sig, men var BESTEMT værd at vente på!
 Fri ved fod, Findus er klar, og det er jeg også, kun lidt berørt af at blive flyttet rundt på af dommeren (det skal trænes, for jeg føler at jeg har svært ved at få Findus til at sidde "ordentligt" anden gang)? Jeg har efterfølgende set det på video (se sidst i bloggen), og det ser godt nok pænere ud end det føltes lige i dag, MEN det føltes godt.

Frem og tilbagespring, Findus har til træning leget med spring og......så sker der noget uventet, og i dag skete der noget uventet, Findus havde fået øje på en kegle i LP3/elite-ringen og den styrede han mod!?...så der måtte et ekstra indkald på, og så sætter han sig skævt foran, øvs bøvs.. sådan er det, men ikke en øvelse der normalt volder os nogen problemer, så ingen panik herfra.

Apport, tæt på en tyvstart, men træningen med Johanna der siger "værsgod" "applaus" osv. har hjulpet, han rykker ikke det mindste på dommerens signal (de var også dejligt lave og kedelige! ;-) ) Men efter udløb og tilbageløb, der får han øje på noget igen i LP3 ringen, eller måske Brian (dommeraspirant), men han hører ikke mit "slip"signal, og så har jeg jo lært ham at holde fast, så han må have et mere, igen ikke noget jeg normalt har problemer med, han sidder også for langt fra mig i afleveringen, og det er fordi han ruller tilbage på ryggen, vi skal helt sikkert arbejde videre med afslutninger, generelt!

Stå-sit, han er lige ved at løbe frem i ingenting, så vi skal træne mere på FVF ala DcH uden kommando og med masser af pinde og kegler, for han er MEGET tændt på det, heldigvis må man sige plads i DKK, så hunden ved hvad den skal. Om det er det som gør at han pludselig skal dreje sig da jeg går forbi ham i stå'en ved jeg ikke...? Det er ikke set særlig ofte tidligere..I indtagelse af sit, havde jeg en følelse af at han blev suget bagud væk fra mig, det føltes lidt vildt, men skønt at vores hyppige arbejde med hurtig indtagelse af positioner og forstærkning for dette bærer frugt!

Fremsending, han er klar, og laver faktisk i dag en flottere øvelse end han gør til træning, desværre slutter han af med at bumpe ind i mine ben :-/ men det kan jeg sgu godt leve med, det kan gå tre veje, enten sidder han for langt fra (primært når der er noget som skal afleveres), ellers sidder han perfekt med forpoterne 2 cm fra mine tæer, ellers sidder han for tæt på, hvor der så er kontakt til min fod, eller han har haft for meget fart ind i mine ben, helt sikkert noget vi skal se på til vores Helle kursus.

Stillingsskiftet, er ok, det så pænere ud fra min stilling end det gør på videoen, han får altså flyttet en del på de bagpoter, men vi arbejder på min ro og modus og håber det smitter, og ellers er det altså ikke noget jeg gider at bøvle mere med, så vil jeg eks. hellere bruge mere tid på at lære ham at gå pæne knæk på vores DcH spor (DcH over LP).

Indkald fra dæk, kom sådan til at grine da jeg skal vende rundt, fordi jeg troede dommeren ville sige holdt, så jeg blev ganske overrasket, Findus synes det er en fest og vil dutte hånd...det mås man altså ikke!

Næsesøget, jeg og Findus vidste med det samme hvilken pind der er den rigtige, men Findus SKAL bare lige søge de andre, og det er jo fint nok, især når det stormer og den rigtige pind ligger først for i vinden og kan sprede færten til de andre.

I alt altså 205 point og 3. vinder, og en UALMINDELIG stolt hundefører!! Jeg er så glad for at han kan så mange forskellige ting, at han virker SÅ koncentreret hver gang vi går i ringen, synes sgu snart han er bedre til det end mig!?

Tusinde TAK til Heidi for at filme os i dag!

Og så var det altså rallytid, efter først en masse venten, tilbage i bilen, ud af bilen, mere venten.
Begynderklasse rallybanen af Lone Sommer

En rigtig fin bane.. jeg var lige ved at lave ged i den fra første skilt, men nåede lige at rette mig selv og komme ind i slalomen fra ret side, da vi var næsten færdige med slalomen roste jeg Findus verbalt og han begyndte straks at danse på bagben, GODT SÅ, ikke mere ros! Resten af banen gik SKIDE GODT! Kun med lettere nervøs fører, men med en hund som Findus gør det åbenbart ikke så meget??Så 100 point, første vindere af klassen, og så kan vi stille i rally øvet...men mon ikke vi måske får en invitation til DM?..vi venter og ser, og beslutter os for hvad vi så gør, der er i hvert fald ikke planlagt mere rally inden DM ;-)

SUPER SUPER SUPER FINDUS!!! ...OG EMMA!!!


Og så lige lidt reklame for de flotte armbånd jeg fik købt i dag, for at støtte kampen mod kræft når nu jeg ikke var hjemme til at donere:

http://hundesportmodcancer.dk
Nå, men nu får Findus lige en pause....til i morgen aften hvor den står på træning i DcH programmet, men det kan nu godt være vi tager en lege og nemhedsdag, det har vi sgu begge fortjent! ...om 14 dage står den på B-programmet på hjemmebane i Herfølge, og jeg håber at den kloge hundefører kommer forbi min mave og hjerne igen! Jeg har i hvert fald bestilt hende! ;-)

Kommentarer

Populære opslag