Hvis bare hunde kunne tale...


..så kunne Findus fortælle mig hvorfor han sjusker i visse øvelser.. mon det er fordi han ikke tror der vigtigt for mig? Er det fordi det ikke er vigtigt for ham at være præcis? Er det fordi jeg har lavet en masse kæder, for at træne ham i at arbejde længere og længere uden belønning, andet end klap og verbal ros uden at stresse op?

Uanset skal vi i hvert fald lidt oftere tilbage i præcisions og detaljemode, det er jo en konstant vekselvirkning, arbejde med kæder, spotte de svage led, arbejde med de svage led, sætte sammen, arbejde med nye svage led osv. osv. og forhåbentlig er det en spiral som gør øvelserne og kæderne stærkere og stærkere.

Til træning i dag var Findus lidt meget sjusket, og uden at kunne spørge ham, tror jeg godt, at jeg ved hvorfor. Findus har haft ædt eller andet stykke tøjdyr, og herefter græs og så kastet op, først græsset og senere kom stykket med tøjdyr op, han har virket lidt klattet, så han er undskyldt!
Hans fører var i øvrigt heller ikke så meget på toppen som hun kunne være, nakkeømhed fra i weekenden, som er ved at spræde sig ned mod lænden og over i højre side, dårlig kombi med hundetræning, og med det i mente, så klarede vi os sgu ret pænt. Men! Jeg skal have styr på min nakke inden jeg træner hund igen, og så skal vi have kigget på detaljer! :-)



Kommentarer

Populære opslag