Eksamenen er den velforberedtes fest

..og jeg må sande, trods Findus heldigvis havde en fest til gårsdagens jagtprøve, at vi slet ikke var velforberedte nok.

Findus og jeg i skjulet, pause i tollingerne, dommeren står og kigger om vi er rolige
Vandmarkering, RET stor vand og dummypassion hos min hund,
IKKE helt nok selvkontrol..en af vores absolut største udfordringer i dette program

Findus kigger efter dummy, jeg tænker "bliv, bliv bliv", det hjalp ikke noget

Findus kommer ind med landmarkeringen (dummyen)

Det blev til et nul, og jeg tror ikke jeg på dagen kunne have gjort så meget ved det. Skud kombineret med dummy, kombineret med vand tænder ham HEEEEELT op..allerede da vi kom ned på arealet stressede han så hele kroppen sitrede på ham, han var ikke blevet krudtet af om morgenen, fordi jeg ville have han var frisk til at høre efter...?? Tjo, i bagklogskabens lys tror jeg at jeg SKULLE have krudtet ham af!!....og vi skulle i god tid før prøven have trænet en masse ro mens der var skud og dummyer og vand, men har haft fokus på DcH program og LP, og sådan er det, man kan ikke være verdens bedste til alting! og det er OK! 
Findus synes selv han var vildt god, og at det var sindsygt sjovt! Jeg er ikke udtalt lykkelig for 0.præmier kan jeg konstatere ;-P Men en glad hund kan jeg godt lide, så det blev lidt, "tag det sure med det søde"!

I dag står den på udstilling, og jeg må konstatere at det nok bliver endnu en dag med fest i ringen, hvor vi ikke helt har forberedt pelstilstand, kropsbygning og benstammer godt nok, men hul i det, vi får en fest alligevel! :-D


Kommentarer

Populære opslag