Mere DM?

 Ved siden af mig ligger den dejligste hund, den bedste træningsmakker, den gladeste rødeste hoppeloppe..Trænet med glæde, trænet uden frustrationer, få korrektioner (altså få fejlmeldinger i træningen, og når der har været en korrektion har det altid været som en "ej prøv lige igen pomfrit")...alle mine/vores fejl har været en hjælp til hvad der skulle trænes mere på, og ikke føde til frustrationer, altså udelukkende positivt at træne, ligemeget om det lykkes eller ej.
Vi har ikke trænet efter en nøje deltaljeret plan, men udfra hvad jeg følte, VI kunne den pågældende dag. Dog har vi været lidt ude af vores comfort-zone ind i mellem, men kun når maven og hjertet har kunnet rumme det.
Vi har ikke trænet ret meget på præcision, glæden er vigtigere...det bider os en smule i røven nu, MEN tilgengæld har jeg en hund som elsker øvelserne, igen og igen, han tror på sig selv, og han tror på mig. Det ovenstående er måske skyld en en hund der er rimelig stabil, stadig med lidt "upsere" hist og her, men aldrig noget som ødelægger resten af vores prøve, tilgengæld har han nu for tredje weekend i træk været SUPER SEJ!!
 Først DM i DKK, så DcH i Haslev i sidste weekend, og så igen DcH i denne weekend i Fakse!
Virkelig stolt og glad for at han er i mit liv! Han giver det bedste han kan HVER GANG!
Nu skal det blive godt med konkurrencepause...og dog...i skrivende stund er det stadig usikkert om vi skal med til DM i B-klassen i Ribe om 14 dage.
I dag var det så Sjællandsmesterskaberne i Fakse, selve mesterskaberne havde vi ligesom afskrevet, tror det er noget med de to bedste kredsresultater i år, plus resultatet til konkurrencen i dag.
Der er SKARP konkurrence i B-klassen i Kreds 6 (Sjælland) i år, så bare det at have nået en kreds plads til DM udtagelse på et tidspunkt i løbet af året er lidt af en præstation. Så det er vi stolte af..jeg tror dog vi mistede vores kredsplads i dag..

Til prøven i dag lagde vi ud med:
Sit: 0, Findus står, jeg skulle have været endnu mere i fokus med ham, men vi havde lige lavet en masse vellykkede sit ude ved opvarmningen.
Apport: 9,5, Findus kommer ikke ordentlig ind i plads, vi fedter en del med det der plads og har lidt ballade med at han dutter på min hånd, i stedet for at fokusere på en lige plads.. vi knokler videre.
Frit søg: 10 og 10

Og der røg muligheden så for at få over 190 point til denne prøve i hvert fald..men op med humøret, fokus på resten af øvelserne!

Derefter ud på sporet, og der manglede de folk, så vi kørte ret hurtigt efter første dommerhold.
Ude ved sporet var der godt med vind og vand og ellers var det en fin græsmark.
Først troede jeg vi havde travlt, især fordi hundeføreren før os blev stoppet allerede 10 meter efter startpinden.

Så gik jeg over for at gøre Findus klar. Det viste sig dog at vores sporlægger var i den anden ende af marken, så vi kom til at vente en rum tid, og da hun endelig kom frem skulle sporet lige modne et par minutter længere..dette viste sig dog at være rigtig godt for Findus, for han kom HEEEEELT ned fra stress-mode, og han gik det flotteste 1.ben jeg længe har set ham gå, dog også i næsten modvind. Første knæk laver han noget overløb på, det er faktisk ikke særlig pænt, men han finder sporet. Andet knæk er noget pænere, men alligevel lidt meget fart på...og sidste ben er faktisk også rigtig pænt :-)
9,6 for sporet og 10 for genstandene! Hurraa!! Tangering af vores bedste sporkarakter...

Tilbage på skolen hvor resten af øvelserne foregår er der lidt kø til næste dommerhold.
Endelig vores tur:

Fri ved fod: Elsker den øvelse 10, dog med nogen kommentarer om at passe på at Findus ikke presser mig for meget..ved jeg godt, første gang det er blevet påtalt til en konkurrence.

Stå: ja, det kunne han så sagtens, selvom han inden lignede en hund der hellere ville op og lave rundering og fremsending..men det gik op for ham at vi ikke skulle lave det, og så kunne han sagtens samle sig om stå-øvelsen 10.

Spring: Stadig en MEGET tændt ung mand når træapporten kommer frem!?? for helvede Findus, men han bliver på stedet, og vi får 10 :-)

Sidste dommerhold, ventede på hundeførerne, men jeg var simpelthen nødt til at nå et toiletbesøg og en smule runderingsopvarmning med Findus inden vi gik ind.

Dæk: Fint ned i dæk, dommeren siger dog han ligger lidt højt og sitrer?? Det skal vi vist lige have kigget på, og så slutter han af med en 90 graders skæv plads!?? Shit det er skidt..9,5

Fremsending: dejligt stabiløvelse, selvom han løb lidt vel langt efter kommando før han lagde sig (min kommentar ikke dommerens) tror han ledte efter legetøjet? 10

Rundering, dagens sidste øvelse: Først tomtskjul, som var lidt snydeagtigt, fordi der er hul i det levende hegn lige før markeringspinden og Findus løber da også ind i hullet for at lede efter figuranten, så må fløjte to gange :-( men han kommer endelig helt hen til mig, så jeg ROOOOOLIGT kan sende ham ud til figuranten i teltet, og ingen berøring og ingen trækken i halsbånd, 9.

Dejlig prøve vi slutter som nummer 7 på dagen, med 185, 05 point, det er jeg sgu' RIGTIG godt tilfreds med!  (de 4 bedste havde alle over 190 point, hvilket er et uhørt højt niveau!)
Herfølge tog igen 5 ud af 6 pokaler for konkurrencen og 3 ud af 4 Sjællandsmesterskabstitler, det er fandme en sej klub jeg går i, også selvom vi ikke helt kvalificeret os til en plads på skamlen i dag.

I løbet af aftenen eller i morgen regner jeg med at finde ud af om vi er udtaget til DM og derfra står den på 14 dage, hvor vi skal hygge og træne detaljer med glæde og gejst, på alle mulige og umulige måder :-)

Kommentarer

Populære opslag