Finpudsning af samarbejdet

Findus venter på at sporet modner, slapper dejligt af selvom
der snart skal til at ske noget som i hans verden er rigtig sjovt!

Vi varmer op til DM, det er nu at øvelserne gerne skulle sidde lige i skabet (og det gør de!), det er nu vi skal finde hinanden, hygge os med øvelserne, grine, fjolle og have ro i maven.
Der er styr på transport, overnatning, hyggemiddag lørdag med de andre fra klubben og deres påhæng.
I dag ud og træne et godt spor, masser af genstande, fokus på opstart i medvind. Det gik bare SÅ godt, han har helt styr på sporet (går stadig lidt vel frisk fremad), og jeg kan "læne mig tilbage" hvilket giver ham endnu mere plads til at brilliere :-) I dag arbejdede jeg meget med den rytme jeg går i, for at holde ham nede i et jævnt tempo, lidt som når man går fri ved fod, så alm. gang er det samme hele vejen rundt, og løb er det samme tempo hele tiden osv.
Når han mister sporet, så arbejder han sig ikke så langt fra hvor han mistede det som han gjorde tidligere. Nu er linen løs hele tiden, til han har sporet, hvilket er rigtig fedt, for så er jeg stensikker på at jeg først skal følge med når linen atter er stram, SUPER!
Vi arbejder også med at jeg kan rose, uden at han skal stoppe op og kigge, det er en fordel at jeg kan støtte ham når han tvivler på færten på et knæk, så han ved at han er på rette spor.
Sporet 880 meter,  14 genstande (en som ikke blev prikket på kortet),
han ved i DEN grad hvad han laver, og havde en rigtig god opstart på
sporet i dag!
 Da vi var færdige med sporet, helt høje og glade...jeg var i hvert fald, Findus var måske lidt træt, hvilket vist er ganske OK når han nu havde fuldført 880 meter spor med tilhørende 14 genstande af forskellig slags som alle blev samlet op og afleveret behørigt til hånden! :-)
Vi kørte ned til den lille sø, og her fik Emma først lidt rallyøvelser og leg, og så kom Findus med ud og lege, der blev også tid til lidt soppetur :-) Slutningen af september er åbenbart ikke for sent at bade sådan årstidsmæssigt.
Et enkelt fritsøg med et stykke legetøj i høøøøjt TÆT græs blev det også til, så fik Findus også lige bevæget benene lidt frit. Emma synes det var sjovere med mus, men kom dog også ud med legetøjet da det var hendes tur.

Badetur og løbetur efter sporet, det er vigtigt bare at være sammen inden vi skal til DM
Nu er det hviletid for både røde og hvide, jeg skal snart på arbejde, hvor ER jeg dog priviligeret at kunne træne hund om morgenen/formiddagen og så køre på arbejde!
Jeg elsker begge mine hunde, de er skønne som de er og jeg elsker vores bånd, både når der skal arbejdes/leges med struktur, og når vi bare hygger med gåtur :-)

Hmm hovedpude... eller nåede han bare ikke op i kurven
inden han drattede om af træthed?
Hvor meget mere træning vi når inden afgang på fredag ved jeg ikke. Jeg kunne dog godt tænke mig noget rundering og fremadsendelse.. men helt ærligt...så ER vi så klar vi bliver, Findus når ikke at lære noget nyt inden weekenden, det vigtigste er at han er frisk, glad, fuld af selvtillid og tro på mig
:-)

Kommentarer

Populære opslag