Long time...



Længe siden sidste blogindlæg, jeg har netop genlæst det du kan se det her.. og der gik jeg og troede at nu skulle der bare være konkurrencer i massevis til foråret.
MEN! Findus blev halt, sådan lidt on/off, altid højre forben, når han havde hvilet efter særlig udfordrende træning kunne han næsten ikke støtte på det. Så afsted til Ken i Faxe med os, i januar fik Findus foretaget en kikkertundersøgelse, som heldigvis fastslog at det blot var overanstrengte sener (tennisalbue hos mennesker), så masser af ro og langsom genoptræning af muskulatur for at øge hans mobilitet.
Så kom corona og ingen kom til konkurrencer, hvilket nok har styrket ham, da jeg ikke er kommet til at forcere noget træningsmæssigt.
Så kom sommerferien, hvor jeg som altid har lidt svært ved at tage mig sammen til decideret træning med hundene.

Nu har vi så tilmeldt os 4 rallyprøver i august, samt en E-klasse konkurrence i DcH.  Hvis man stortset ikke har trænet siden 2019, så er det vist på tide at komme lidt i omdrejninger.
I denne uge har vi leget E-klasse træningslejr, og det har været en stor øjenåbner for mig, at vi trænger til at træne nogle grundmomenter i E-programmet, hvis vi vil være med hvor det pointmæssigt er sjovt, og det vil vi helst, for det er et kæmpe arrangement at få sådan en konkurrence til at løbe af stablen, så det mindste man kan gøre er at have trænet med sin hund hjemmefra ;-)

I rally er der hele tiden et eller andet der dukker op som et usikkert moment, mens vi har trænet intensivt på noget andet, og så er der det der bakke på højre side som kontinuerligt driller, så det er næsten altid i en eller anden form med når vi træner.
Vi har heldigvis mange prøver til at nå vores (okay, det er nok MIT mål) om en DKSRCH titel.. der kommer også flere konkurrencer senere i år, når det altså lige passer, nemlig både i september og oktober.

I år har vi ingen mål om DM eller ÅH, først skal vi lige finde formen, derfor har jeg primært tilmeldt os konkurrencer i de små klubber. :-)

Jeg håber at kunne opdatere her lidt oftere med træningsfremskridt og resultater og overvejelser fra div. konkurrencer.


Kommentarer

Populære opslag