Prøven er ikke slut før...

...du står med den rigtige næseprøve i hånden, og dommeren har sagt "Ja tak." Måske var DET grunden til at Findus smider den rigtige pind og tager den forkerte...jappede føreren? Var mit fokus ufuldstændigt, eller var der bare tale om sort uheld?

Således de samlede resultater...en rigtig pænt prøve!...Top ærgerlig over 0 i næsesøget, jeg har ingen
ide om hvorfor han synes at han skulle smide den rigtige og tage en uden streg på..
En prøve med relativt svære vilkår..regn, larm fra både biler, gøende hunde og en dame i en højttaler der ville "Singing in the rain"...masser af mennesker på banen, og nysgerrige udstillingshunde og deres førere som tog ophold tæt ved banerne..Men det VED man jo når man stiller til LP ved en stor international udstilling som det er i Roskilde.

Jeg syntes heller ikke at Findus som sådan virkede stresset eller trist eller ude afbalance over forholdene..


En relativt rolig hund...og en fører som er i tvivl om han er rolig, eller
om han skal sættes mere op i stofskiftemedicin?
 I fri ved fod er han ikke 100% hvor han skal være, det bliver dog bedre undervejs.
I stillingsskifte, står en dame ude ved ringbåndet 1,5 meter fra os og stirrer, jeg venter med at melde klar, til Findus selv tager kontakt. Han rykker en del frem, hvilket jeg er helt med på. Han snuser faktisk også en smule i det jeg vender rundt efter at være gået fra ham i starten.
Flot udsigt over LP3 banen
I dirigeret apport, er han bare super. Heldigvis for han gjorde mig lidt nervøs i torsdags til træning.
Udenom, apport og spring, er rigtig fin og han husker at han ikke skal stoppe selv ved keglen JUHU! :-D

Dagens fællesøvelser lå til sidst, da der var en del LP3 hunde
som også skulle brilliere i udstillingsringen. 
Positioner under gang, rigtig fin, bliver trukket for noget trip i ståen...så meget pyt med det, alle positioner indtages.. :-)

Indkald med stop, super flot stop, rigtig godt tilfreds med den øvelse for en gangs skyld :-)
Mere udsigt...fra et tidspunkt hvor solen næsten skinnede.
 Feltet, er lige som det skal være, dog kan jeg sige at vi roligt kan forsætte med at belønne bag bagerste venstre kegle, da han stod noget til højre for midten, men han dækkede ikke selv, og han kom da jeg kaldte.
Let truende himmel, og en masse telte ved LPE ringen.
 Næseprøven, jeg prøver at berolige ham efter feltet, og går over og gør klar. Han virker umiddelbart alt for ivrig i forhold til de pinde som Betina (prøvelederen) står med. Det kan vi da sagtens træne på.

Da jeg sætter fært, når jeg at tænke, at mine fingre måske er for kolde, om der kommer fært nok på..?
Jeg vender rundt, og pindene bliver lagt ud. Findus bliver sendt (efter prøvelederens "værsågod"!)...Han søger fint, samler en op, lægger den igen og søger videre i cirklen. Samler den pind op som ligger tættest på mig, og kommer ind og afleverer :-/

Han har ikke tidligere taget en forkert og kommet med den. Jeg har svært ved at lure hvorfor han vælger den, og ikke bare den rigtige. Jeg tror der er sket et eller andet derude, men ved det ikke, men vi træner nok lige næseprøve et par gange inden næste LP konkurrence i Årslev den 20/5.

Stort opbud af personale ved LP3 ringen, dommer, elev, prøveleder, hjælper
og en sekretær (som vi dog ikke så så meget ude på banen ;-) )
 Fællesøvelserne går rigtig fint, ingen slinger der :-)
Inden konkurrencestart..."hvorfor skal jeg sidde her?"
Det var LP, i morgen kommer det "sjove"program, det glæder vi os OGSÅ rigtig meget til.


Kæmpe tak til alle som var med til at få denne prøve til at ske, det var sjov at være med.. :-D

Kommentarer

Populære opslag