Lille status...


Her kommer en kort billede update på vores Bornholms/DM tur for en måneds tid siden...
Vi havde en fantastisk tur, og Bornholm viste sig fra sin smukkeste side!! Vi kommer absolut gerne igen en anden gang!!
































Resultatmæssigt fik vi ikke så meget med hjem, men jeg følte selv jeg havde noget nær den perfekte kontakt med Findus, dog var jeg åbenbart ikke selv helt hvor jeg skulle være i forhold til prøven, men Findus indsats var MEGET bedre end den i Vamdrup!


Efter turen til Bornholm, har vi haft endnu en LP den 10/9...hvor jeg valgte at afbryde stillingsskiftet fordi der atter engang gik snus i den, og jeg blev endda lidt overrasket.snuseriet viste sig også fra den grimme side i felt, men dog ikke værre end at det kun blev til et PAR snus.
Det skal dog siges at jeg atter engang ikke var hvor jeg skulle være mentalt og koncentrationsmæssigt, da jeg havde været lidt fjollet at invitere min søster og niece med som tilskuere, og endvidere havde Gustav med da hans far skulle på arbejde. 
Denne konstallation behøver jeg nok ikke eksperimentere med en anden gang er konklusionen her set i bagklogskabens ulidelige klare lys.


Så var vi også til DcH A-konkurrence, endda dagen efter LP...
FØRSTE A-konkurrence for os begge. Mine forventninger var på et minimum, men det blev gjort til skamme. 
Vi startede med eftersøgningen hvor vi havde lidt kommunikationsproblemer i forhold til hvilken øvelse Findus mente vi lavede og hvilken jeg mente vi lavede. Da vi fik styr på at begge var enige om øvelsen, gik det ret godt. 
Findus fandt ingen figuranter, og jeg klokkede lidt i førerarbejdet i forhold til valg af hvor han skulle sendes ud. FEDT! En god erfaring rigere, og faktisk løber Findus nogenlunde på fremmede steder når jeg er under pres. Landmålerstokke skal impliceres i denne øvelse til træning, for i følge Findus kan de kun forekomme ved feltsøg! ;-)

Næste øvelse var også en for os ny øvelse: halsgivning ved genstand. Det gik selvfølgelig ikke fantastisk, da jeg nok har skiftet metode tusind gange for denne øvelse, men han markerer genstanden og forlader den så igen uden at give så meget som et piv eller dybt suk.

Ved samme dommerhold var øvelse nummer to (iflg Findus) ENDELIG frit søg! Jeg ved ikke hvor meget tid vi når at bruge ud af de 7,5 minut, men Findus ser BRUGT ud til sidst. Alle tre genstande fundet og på fornuftigvis bragt tilbage til føreren :-D Elsker at se min hund arbejde med noget han elsker (og i øvelser hvor jeg faktisk kan se ham arbejde)...Stjernehunden!

Afsted til sporet, igen ikke de store forventninger, bare spændt på at se hvad jeg kunne lære. Måtte hjælpe ham i startporten, og derfra gik han faktisk rigtig pænt (i forhold til at vi ikke har lavet andet end bløde buer og på asfalt i 14 dage optil konkurrencen, og at vi i øvrigt ikke har gået andet end 200 skridtsspor)...men igen...Findus elsker altså også at gå spor, og tror at eftersøgningen og det frie søg præcis gav den ro som gjorde at han kom flot rundt på første og andet knæk, og de to første genstande fik vi også i hus...og så blev det lidt rodet ved spidsen, han runderer, kommer på og af fjerde og sidste ben, til vi får tilrettevisning af sporet, men Findus er ikke overbevist om anvisning...og så er jeg heller ikke helt og vi bliver stoppet inden vi får fundet sidste genstand....øv, for han lavede sgu et flot arbejde på det spor!

Tilbage stod lydigheden, og jeg var sgu lidt i tvivl om han havde energi til et helt lydighedsprogram...men altså!!!! Lige så skidt lydigheden føltes om lørdagen, lige så nærmest magisk føltes den om søndagen (ja ja to forskellige programmer, I know!)....han var der bare 120%!!?
Vi fik nærmest kun 10 taller, med undtagelse af en MEGET skæv fremsending (nok den skæveste vi nogensinde har lavet)...og en langsom sit i positionerne under gang.

Vi ender med 200,75 point!!! Som jeg synes er meget i forhold til de forventninger jeg havde. Endnu mere vigtigt, jeg har virkelig fået blod på tanden i forhold til at komme videre med vores træning i DcH! Hurraaaa siger Findus! :D 

Jeg glæder mig til næste LP som er den 13/11 i Sorø, stadig klasse 3, og jeg glæder mig endnu mere til næste A-konkurrence som bliver i starten af foråret 2017.... weeee!! :-)
































Kommentarer

Populære opslag