Tollerdays 2016


 Hvert år afholdes der i Tollerklubben et arrangement hvor en masse tollerfreaks mødes og dyster om hvem som har den bedste toller inden for forskellige discipliner (jagt, udstilling, lydighed og schweiss-spor).

De andre år har vi stillet op i kampen om trippelpokalen, ved at stille op i tre af de fire forskellige discipliner, men jeg har måttet sande at jeg hverken har en jagt eller udstillingsmodel...tilgengæld har jeg en meget fin lydighedsmodel af en toller. Så de to foregående år er vi stukket af med Danmarksmesterskabet for tollere i lydighed, først i LP1 tilbage i 2014, og så i LP2 i 2015...begge gange endda som klassevindere (da andre racer også kan stille op i lydighedsprøverne), hvilket jeg selv synes virker ret overlegent.

I år valgte jeg kun at stille op i lydighed, primært fordi der vil være for meget at arbejde på i jagtprøverne, da vi også bruger forholdsvis meget tid på vores første-prioritets-sport: DcH-programmet.

Selvfølgelig ville det være sejt at vinde igen i år, i en ny klasse, i det nye program... (man kan kun vinde en gang i hver klasse, så skal man stille op i næste klasse, altså, enten i LP3 eller slet ikke)..

Til gengæld målet var at hive DM titlen (stadig kun for tollere) hjem, men vejen til målet var at fokusere på det der altid er fokus på under selve prøven, FINDUS!

Det lykkedes rigtig godt.

Opstarten på prøvedagen forløb fint, vi overnattede på en campingplads ca 30 minutters kørsel fra prøvepladsen. Vi kørt i GOD TID, ud og gå et kort skovspor (ca 250 meter), vi skulle først op efter frokost, så for at han ikke skulle gå helt død i hovedet inden der var LP på programmet.
Efter at have set videoen tror jeg dog, at både Findus og jeg var lidt smådøde i hovederne..vi gør begge det vi "skal", men det er ikke super skarpt og fokuseret at se på.
Altid godt at have noget at træne på, selv når det er gået godt :-)

Prøven kan du se her:

Og point og kommentarer er der her.

Vi tilbragte hele weekenden/Pinsen i Nordjylland, som er vildt smukt, og bakket...Vi kommer gerne igen, for der har været skønt hundevejr, og vi har set en masse dejligt hundearbejde og en masse skønne venner og bekendte.

Næste LP3 er i Vamdrup den 21/8 vi glæder os, og håber at få trænet på nogle af hængepartierne vi tilsyneladende stadig har. Så håber jeg at vi snart får styr på transport til Bornholm..og at vi holder vores kval. plads til DM.

Kommentarer

Populære opslag