Smask smask smask....sig mig er det blod jeg har på tanden??

Tak til Michella Whitt for foto! :-D 
Hvis ikke jeg havde blod på tanden i forhold til LP3, så fik jeg det i hvert fald i dag!
Findus og jeg var oppe i klassen for første gang, og jeg kunne ikke have ønsket noget anderledes. De ting vi kikser i, er ting jeg tidligere har set kikse...ting som ikke fungerede i onsdags til træning, sad pludselig lige i skabet!?

Især den "berygtede" omkring kegle, stop, apport, spring øvelse var såååå fin, tusind tak til Susanne Bach, for at træne med os i torsdags!!! Jeg er sikker på du har haft en stor indflydelse på succesen i dag.

Optakten til prøven var faktisk fin, selvom jeg i går ikke fik gået den lange tur jeg ville, fik jeg trænet lidt på førnævnte øvelse, og ellers tullede vi alle bare rundt derhjemme og ordnede nogle af de ting der skal ordnes når man har hus og have.

I morges havde jeg besluttet at gentage successen fra Sorø, spor før LP, for at få Findus' stressniveau, derned hvor vi ligesom kan tale sammen. Findus er ikke MEGET stresset, men han kører HØJT og har tendens til lyd hvis han er overfyldt med energi. Løsningen ser ud til at være spor inden LP.

Således også i morges...790 meter spor til morgenmad, så er der serveret Findus! Og han spiste helt op! ;-)
Flot spor han gik, men han var bedst efter 500 meter
Jeg var meget spændt på om sporet ville være for meget til at han kunne samle sig..men der var fra vi havde gået sporet lidt over 7, godt 2 timer til at vi skulle "på" til prøven i Ølstykke = en god mulighed for at hvile lidt ud, uden at samle alt energien igen.
Det kan også være at sporet bare handler om at Findus og jeg laver noget sammen som vi nyder, uden forventning til hinanden, bare hygge...og Findus ER exceptionelt glad for at bruge sin næse!

Vel fremme og udpakket i Ølstykke, og efter at have vinket og hilst til de dejligt mange hundefolk jeg kender, kunne jeg fokusere lidt på dagen. Jeg var moderat nervøs, ikke meget, men nok til at hjertet lige slår LIDT hårdere i brystet end normalt. Jeg var mere spændt end angst, og glædede mig i store træk bare til at se hvor vores konkurrenceniveau ligger i den nye klasse.

Fællesøvelserne gik super godt, Findus reagerede kun på min dækkommando, og han kom fint op i plads. Super duper...! 

Fri ved fod, dejligt at starte med løb, så var der ikke tid til at han kunne multitaske, vi bliver trukket lidt for at han hopper..og vist også for et par skævsidninger, det er okay med mig.. :-) 

Stillingsskifte, Findus er gået HELT i snus, denne øvelse (hvor jeg frister i underlaget) skal vi vist liiiige have fat i igen ;-) Jeg må give ekstra kommando, for han har slet ikke tid til selv at melde til i den øvelse. Han rykker også en smule frem, hvilket desværre heller ikke overrasker.

Dirigeret apport, super fin øvelse.

Uden-om, stop, apport, spring, jeg er så glad for at alt det vi trænede i torsdags og i går fungerede så fint. Top stolt af den røde hund, han vil bare så gerne gøre mig glad, og det gør han kontinuerligt, når jeg magter at forklare ham, hvad det er jeg ønsker.

Positioner under gang, vi mister desværre sitten (hvilket nok mere er reglen end undtagelsen, jeg aner ikke hvad jeg gør "forkert"/ anderledes, sommetider svipser den bare...?) og han tripper i ståen, generelt den øvelse han er mest ukoncentreret i.

Indkald med stop, lidt sjusket stop, men fuldt point, så er godt tilfreds :-)

Fremsending til felt og indkald, rigtig fint, han er vendt lidt tilbage til sin forreste højre kegle, men han sagtende ikke farten før jeg sagde stop. Efter træningen i torsdags, hvor han havnede ude bag feltet, turde jeg ikke vente for længe med signal. Fin indtagelse af dæk, og fint indkald.

Næsesøg, som også kiksede i onsdags.. tsk tsk... gik bare SÅÅÅÅ fint i dag, flot søg, samler op, kommer hjem..ikke noget med kontrol :-) super arbejde

Pointene fra i dag..
Sååå svært ikke at have blod på tanden efter sådan en prøve...300 ud af 320 mulige, og første vinder...shit og scheize... det er sejt! 

Jeg havde jo lovet mig selv ikke at ville til DM, men med denne debut ville det da næsten være synd ikke at give det et skud, skal lige tale med familien om det, det kunne jo være vi kunne holde en lille ferie forud, eller efter DM.....på Bornholm :-) 

Nåhr...jo, Marianne Hartvig var så sød at lade sig overtale til at filme vores prøve, der er desværre ikke felt og næsesøg med, da jeg ikke huskede at lade batteriet op i går aftes. :-) 



Kommentarer

Populære opslag