Efter en fortjent sommerpause kommer....

 En fed sensommer!
Og jeg tør godt tale for os begge to og sige, at vi GLÆDER os til at komme i gang igen!

Det lykkedes os næsten at holde HELT fri i vores ferie, kun den sidste dag i skoven skulle vi bruge en  "tingfinderhund"...Emma havde lusket rundt med dels en af mine klip-klapper og dels en af Gustavs clogs..Emma virkede ikke synderligt interesseret i at finde dem (ellers forstod hun bare ikke opgaven), Findus var derimod ikke sen til at melde sig på daglejer-holdet...og vupti vapti, så havde han fundet begge sko. Den ene lå 30 meter fra campingvognen, den anden 50 meter fra vognen i en anden retning.
 Vi startede ferien med 5 nætter i en god bekendts skov nordvest for Berlin, under anden verdenskrig blev der her produceret våben, så der hviler en semi-dyster stemning over skoven, især når man fra tid til anden støder på en ruin eller bunker. Resten af tiden er det bare REN idyl. Hundene får lov at løbe løs, vi havde cykler med denne gang, så der blev dyrket en del motion. Der var intet mindre end to søer at svømme i, fantastisk når man nu er en ÆGTE vandhund!
 Vi var også ude at sejle i den noget medtagede blå jernbåd, og efter første tur var Findus klar til en runde mere da vi kom til søen dagen efter. Han nød også at hente åkander, mest bare bladene, men enkelt blomst blev det vist også til. Han har et eller andet med ting som ligger i vandoverfladen..vandhund som også elsker at hente!
 Undervejs i skoven tikkede en glædelig nyhed ind fra Dansk Kennelklub, vi er blevet udtaget til DM i klasse 2, og jeg skyndte mig naturligvis at tilmelde os med det samme, jeg glæder mig så meget til at komme til Å rhus og arbejde med min røde makker, jeg NYDER at lave noget med ham, og han udviser alle tegn på at han også synes det er fedt.
 Efter vores ferie i skoven, kom der heftig kontrast, først en tur til Tropical Island syd for Berlin, det foregik dog på et areal hvor der blev bygget Zeppelinere under Anden Verdenskrig, så god plads til at komme ud og strække igennem på gåturene. Derefter videre syd på til Playmobilland og derfra til Sydfrankrig...der stod ellers Italien i planerne, men kunne ikke rumme at mine hunde skulle være iført mundkurv i en uge hvergang de gik ud af campingvognen, som reglerne på campingpladsen ellers foreskrev.
Ferie med hunde og børn er altid lidt udfordrende, enten er det øv for hundene ellers måske for kedeligt for børnene, jeg synes dog vi fik lavet en rigtig god ferie, hvor alle parter hyggede sig. Vi boede på La Yole og hver morgen og aften var der gode lufteture af hundene, middagsturen bestod i at blive skyllet på pladsen, og så en kort tur udenfor pladsen for lige at strække benene og hvad der nu ellers kunne være brug for. Efter 7 dage på campingpladsen, gik turen retur mod Lille Skensved efter 2,5 uge på farten, glædede jeg mig til at komme hjem igen.
Livet er fuld af overraskelser, og ofte er mine billeder det også... så først guldsmeden efter jeg fik billedet ind i computeren :-)

Nu bliver der planlagt og gjort klar til træning, vi har et lidt travlt program her de næste 2 måneder. Først skal vi lige have styr på øvelserne til DcH programmet, første prøve bliver 16/8 i Vordingborg, jeg går og tripper lidt for at bonden gerne må tærske en af kornmarkerne så jeg har dem at træne spor på.

Næste punkt bliver at finpudse og lave noget motivationstræning på øvelserne i klasse 2 programmet i DKK så vi er så klar vi kan blive til DM i Århus, i Frankrig fik jeg med møje og besvær købt et pop-up telt ala DKKs udstillingstelte, bare lidt mindre gulvplads (ca 5 kvm. kontra 9 kvm), det er super flot og godt, og pt øver jeg mig i at slå det op, og ISÆR at slå det ned. Findus træner også tilvænning til det, da han aldrig har været i et telt i sin opvækst kan det godt virke lidt overvældende.

Efter DM, faktisk weekenden efter står den igen på DcH programmet i Haslev, og weekenden efter det, igen på DcH programmet, SM (Sjællandsmesterskaber) i Fakse/Stevns... Hvis alt kører som jeg håber, vil vi måske endda blive belønnet med en tur mere til DM, nemlig i DcH programmet også, det ligger i slutningen af september... Så der er meget tryk på, og det har været godt med en pause for både mig og Findus at genfinde sulten, til især samarbejdet, og noget tid til mentalt arbejde, som stadig er et vigtigt punkt for min optimale performance til en prøve, og dermed også for Findus performance  :-) Kæden er ikke stærkere end det svageste led.

Efter alle prøverne kommer det så nok til at ligge meget stille med prøver, da vi kommer til at træne op til det nye LP3 program i håb om at blive klar i løbet af foråret eller sommeren 2016. Vi kommer IKKE til at kede os...mest fordi vi er i så godt selskab og vi nyder hinandens selskab, præcis som det skal være :-)

Kommentarer

Populære opslag