Findus' ABSOLUT sidste B-prøve! (opdateret)

Så oprandt dagen for årets sidste prøve, og den allersidste B-prøve for Findus vedkommende.
Tiden fra DM og frem til nu har primært været brugt på sportræning og på de nye LP3 øvelser, men generelt er der ikke blevet trænet ret meget. En kombination af at jeg har haft TRAVLT med arbejde, og at lysten måske ikke har været altoverskyggende.

Sportræningen EEEELSKER jeg, så det har vi snupset når tiden har været der, vi har endda gået spor i mørke, ingen hindring hvis bare viljen og lysten er der, og DET er den! Værre ser det ud med resten af øvelserne.
Derfor var forventningerne til dagens prøve heller ikke himmelhøje, det ville være unfair, når jeg ved at der er nogle ting som halter.

Vi lagde dog meget godt ud på sporet, Findus når lige at flakke lige efter sporpinden, men derfra er der ikke meget flakken, dommeren sagde ingen kommentarer. Jeg holdt fokus på at vores rytme og tempo på hele sporet var ensartet, så Findus ikke fik lov at løbe afsted med mig, succes!

Derefter tilbage til klubhuset hvor den stod på feltsøg og rundering.

Søget klarede han til UG! ret flot arbejde.

Runderingen havde jeg lidt ødelagt for ham, da vi stod og ventede på at genstandene blev lagt i feltet, stod vi ved en lille sti som førte ind i skoven, Findus gav alle signaler om at han var sikker på at det var en rundering vi ventede på... Da han så skulle rundere løb han ind ad stien i stedet for at løbe videre langs skoven på ydersiden, det gjorde at jeg måtte give en ekstra kommando, OG han rørte figurantens hånd :-( ØV BØV...nu gik det lige så godt.. Men op med hovedet, han gjorde det fint nok i forhold til vores træningsniveau.

Dernæst var kun øvelserne nede på pladsen tilbage, først dæk, apport og spring.

Dæk, tja...Findus dækker ikke, han begynder at dække, men fuldfører ikke??? Han snuser ikke eller noget, han dækker bare ikke??

Apport og spring, begge ok.

Så til sidste runde, fremadsendelse, fri ved fod, stå og sit.

Fremsend. han løber skævt, men ok.

Fri ved fod, han synes græsset er mærkeligt, og er underlig ikke deltagende ala DM indtil 3. ben. resten var vist ok

Stå, skæv plads i slutningen :-/

Sit, tja, han vil så heller ikke sidde :-(

Rigtig mange FLOTTE øvelser, men også noget underligt kiks hist og pist, som vi skal have fat i nu her...hvor meget af det kommer af min mentale tilstand, hvor meget kommer af manglende træning (han kan sagtens både sitte og dække i vådt underlag) ?

Pointene ved jeg først om 14 dage da jeg ikke kan deltage i festen på næste lørdag, men de er heller ikke rigtig vigtige for mig i denne sammenhæng :-)  :-)

På lørdag starter træningen til A-klassen, vi lægger vist hårdt ud med opstart til eftersøgning, GLÆÆÆÆDER mig :-)

Opdatering: Findus endte som nummer 5 ud af 10 med 171,5 point...Vi fik 7 i runderingen, og de to nuller, så synes jeg faktisk det er en rigtig fin omgang samlet point.. :-)  og så 10 for sporet, både søget og genstandene :-)

Kommentarer

Populære opslag