Pindebrænde

Findus i laderen inden dagens rallyprøve
 En dejlig rallydag i Køge havde vi i lørdags, vejret var perfekt, og hundene var som altid perfekte.
Findus var lidt meget tændt følte jeg, og jeg fortrød han ikke havde motioneret ordentlig af, men god test at se hvad der sker med ham når det bare bliver til en "alm" morgen gå-tur i snor.

Emma og Findus med deres flotte rosetter
Der skete fine ting med ham. Han nød da Emma var færdig med ekspertklassen og det ENDELIG handlede om ham i øvet klasse. Banen var næsten identisk med Emmas bane, så det var rart for føreren, især fordi der var en del sideskift til sidst i banen, som havde taget langtid at memorere, nu kunne den del genbruges.

Vi har dog lidt problemer med den der hunden på højre side, synkron højre om...men efter 5-10 ganges træning inden vi gik i ringen, fandt jeg ud af hvilke signaler der kunne hjælpe Findus til at lave den rette bevægelse (der er jo ingen grund til at gøre noget som er svært for hunden, hvis der findes et signal der er lettere for hunden at omsætte til rette vending på rette tid ;-) )og det føltes fint.

Inden prøverne havde jeg sådan en "ups, jeg burde nok have trænet lidt mere"-holdning ...og "nu må vi se hvad vi kan lære i dag"-holdning...altså ikke de store forventninger, da rally ..og især konkurrencerne, lidt er sådan en "blindtarm" i vores hundearbejde, men en hyggelig adspredelse til de andre ting vi laver.

Dejlig skovtur med resten af familien søndag
 Vi var hund nummer 4 af...10 eller noget, og Findus er modsat Emma MEGET tændt af sig selv, hvor Emma lidt mere skal have at vide at det er sjovt, skal Findus lidt mere have at vide at det er vigtigt at vi er rolige sammen... ;-) Banen går fint, vi får 98 point...fik ikke lige spurgt hvad vi blev trukket for, men tror det er fordi han enten berører min hånd eller krop undervejs..? Vi bliver 2'ere på dagen, og det er jeg RIGTIG godt tilfreds med... og så fik vi første pind til vores RØM (rally øvet mester) titel.

Fredag formiddag i Slagelse, opdagelse af nyt gåturområde YES!
Søndag stod den på skovtur med familien, totalt hyggeligt, og jeg er vild med at have to hunde som både er familiehunde og arbejds/prøve hunde, perfekt balance for mig :-) hurraaaa...

Mandags søgespor da vi skal til hvalpetræf på lørdag hvor resten af holdet
skal gå spor...så vi legede spor her. opstarten er ala E-klassen med en box.
I dag skulle der så gåes spor, på lørdag tager vi til Jylland, så vi får ikke trænet med resten af holdet...hvilket vist er meget godt med den plads jeg bruger på mine spor! Jeg ville have lavet et længere spor, men at dømme ud fra Findus' snorken her under bordet, så var de knap 900 meter RIGELIGT! Fedt oplevelse, jeg havde ingen markering af knæk, andet end sporappen..og det fungerer bare rigtig godt, den summer ca 5 meter før JEG når frem til knækket (altså når hunden burde være ved knæk eller genstande), så man kan nå at stoppe lidt op, eller tjekke hvordan hunden løser knækket..i spidserne kommer han ikke langt nok ned inden han finder sporet videre, men ellers går han sgu ret godt spor den unge mand :-) glad glad glad er jeg :-) 

Nu er der ikke flere prøver før 15. november hvor der er klubmesterskaber i B-klassen i Herfølge, og da det er sidste DcH prøve i et år, skal den bare have FULD skrue for at nyde hvert sekund! Jeg glæder mig faktisk allerede lidt ;-)



Kommentarer

Populære opslag