Med røven i vandskorpen....

..men det er også der speedbåde planer* bedst!

Lækre dreng :-)
 I dag kom dagen hvor vi atter kunne få lov at vifte med DcH øvelserne, mit absolutte yndlingsprogram!
Stedet var Vejen, og jeg ville åbenbart gerne være der i god tid, for vågnede kl. 4:36 og kunne ikke sove mere, god tid til at lave the, pakke det sidste, få pakket mad og piller til Findus, lufte begge hundene godt, og nyde roen og stilheden en TIDLIG søndag morgen.
Svømmetur ved Knudshoved på hjemvejen
 Turen derover forløb ganske fint i eco-mode, havde jo god tid, så ingen grund til at forbrænde mere CO2 end højestnødvendigt, vi holdt en lille hundeluftepause ved Knudshoved, helt alene var vi...videre og holde menneskeluftepause lige efter Lillebælt, og vupti, så var vi der :-) Smuk natur at køre i, så en masse sjove ting, eks. "mini sortsol" på Sprogø, rød glente ved Koldingvej og bare dejlig skov at køre igennem.
Lækre dreng altså!
Vi var midt i vores gruppe, passede mig rigtig godt, god tid til at se øvelserne, og gøre dem klar i hovedet, varme op og få kontakt.
Som Findus oftest ser ud "hvordan mon jeg får hende til at træne mig!!?"
 Første dommerhold: Apport og feltsøg:
Øvede 4 gange med Findus udenfor ringen at kaste apporten uden at han skulle hente den, og så belønne for han blev siddende, det havde åbenbart den effekt da vi kom i ringen, at han løb uden at få lov, måske var han bange for ikke at få lov at hente? I hvert fald, knaldapport= 7 point... suk en start altså, men jeg lærte at det ikke var måden at varme ham op til den øvelse på! ;-)
Feltsøg, i skovlignende med tætte buske og bundplanter, havde flere gange MEGET svært ved at se min hund, men han arbejdede fint, måtte kun vende ham to gange, og kom fint med genstande (DOG ved genstand to så han ud som om han liiiige skulle noget, så der fik han lige lidt hjælp)
Vejret blev bare SÅ smukt i løbet af dagen, og på vejen hjem var vi bare nødt til,
at gå på stranden ved Knudshoved.  Jeg fandt en sten som lignede en stol,
 og kom først op da der kom andre mennesker på stranden.
Findus er så let at have med, for han bliver tæt ved mig hele tiden,
til trods for at der var lappedykkere blot 1,5 meter ude i vandet.
 Andet dommerhold: spor
De havde gjort det så praktisk at der var en dommer til dem med lige startnumre og en til dem med ulige, og så gik det altså pludselig MEGET hurtigt med at det var vores tur, og det stressede mig desværre til det punkt hvor jeg ikke længere holdt mig til planen. Fik varmet Findus op med en enkelt genstand i underlaget hvor sporet skulle foregå, så op på spormarken, hvor hunden før også allerede var på! Ned til sporet, og få nogenlunde ro på Findus. Hunden før os var skarp, så dommeren var hurtigt klar til os, det gjorde at jeg glemte at dække Findus af inden start, hvilken han har brug for, men jeg lod mig narre af at han så ud som om han havde sporet, det resulterede i en RIGTIG rodet start, hvor han flakkede ud i 3 meters line 2 gange til hver side, før jeg fik ro på ham, han fandt første genstand, men gik HØJT med hovedet, lidt rod i første knæk, og især EFTER første knæk gik han igen MEGET zigzag!? Derefter begyndte han at gå efter markeringspindene, til jeg fik en henvisning om at følge min hund.. det skulle så blive løgn, så jeg kaldte ham ind og satte ham på der hvor jeg selv stod...så trak han mig ud over knækket!!??? og vi fik en tilrettevisning i andet knæk, bum, så kom der ro på, og sidste ben gik han lige så smukt spor som han plejer! Stor kvajebajer fra mig til Findus! TUSINDE GANGE UNDSKYLD! 6,5 for sporet (vores dårligste til dato, det der sker når man ikke gør hvad man har lovet sig selv og sin hund!) og 10 for genstandene (TAK Findus!).
Sakset fra DcH appen, det er sgu ret smart, DKK kan mange ting,
men når det kommer til elektronik, så er DcH bare FORAN!
Her taster man blot sine point ind, så ganger den selv ud, der er mulighed
for at hente, gemme og tilføje noter til hver karakter!
Skide godt Egon!!
 Tredje dommerhold: Fri ved fod, fremsending, sit og stå
Var meget spændt på det her dommerhold, der var en del hunde som ikke havde fået fremsendingen, måske fordi den lå diagonalt med banen?
Fri ved fod: smukt følge, dog de første 1,5 ben noget flagrende i forhold til hans normale stil!? (skal i den grad have gang i nogle rutiner der hjælper min hund!) 10
Fremsending: Muligvis hans FLOTTESTE ever! 10
Sit: flot sit, ingen hæng til sidst (tror min muskeltræning hos Johanna hjælper, han kan sagtens sidde langt fra mig, men han har haft svært ved at fatte at det var en øvelse, ikke en afslapningsøvelse hvor man kan klaske sammen og snuse i græsset!) 10
Stå: Flot, ingen problemer der! fedt fedt fedt 10

Ekstrem kort pause mellem tredje og fjerde dommerhold! ...3-4 minutter..

Sidste dommerhold var: spring, rundering og dæk
Spring, jeg var lidt nervøs for om han ville tyve, men det gjorde han ikke, ikke engang antræk til det. 10
Runderingen var den nok mærkeligste jeg har prøven nogensinde til en konkurrence, den foregik på tværs af græsplænen, det tommeskjul stod ud til adgangsvejen mod de andre to dommerhold, dvs. at der gik folk OG hunde rundt på den anden side af det telt man skulle sende sin hund ud til!? figuranten stod i et skjul af træ (ala IPO), bag ved skjulet var der et fint levende hegn, man efter min mening FINT kunne have brugt som runderingsareal, både til tomt og med figurant!? Findus misser FULDSTÆNDIG min dirigering til det tomme skjul, måske er jeg ikke opmærksom nok på hvordan han sidder, eller hvordan jeg selv vender og hvor mit blik er, men han drejer skarpt til venstre væk fra mig, og løber hurtigt, men jeg får kaldt ham ind, og han løber selv mod figuranten, men med bind for næsen, for han forsætter ind i det levende hegn, hvor der er en sti, og han løber så hurtigt at han ikke få fært af figuranten, næsten ingen vind den dag :-( han vender desværre ikke selv, så jeg bliver afbrudt der :-( øv bøv og igen et 0 til en prøve, gider jeg faktisk ikke flere af. Men fik lært at vi i klubben skal være MEGET mere kreative når vi træner rundering, og at jeg selv skal øve dirigeringen med Findus (evt. med bolde på spande eller lignende).
Dæk, har jeg arbejdet meget med siden vi fik 0 den 28/4, tror Findus var lidt i chok over først at finde figuranten efter han fik snor på, og så var det jo forsent at gø!? så han har slet ikke tid til at snuse i græsset, mens jeg står i skjul, vi får 9,5, da han slutter af med den skæveste plads, tror det er fordi figuranten ikke gik ud af sit skjul, men kiggede frem, og Findus håbede vist på en chance nummer to, men den slags får man altså ikke!

Alt i alt, jeg har lært rigtig meget, Findus overrasker mig både positivt og negativt, og det gør jeg egentlig også selv, vi fik en masse kloge ting med hjem og det er super fedt, der er træning i morgen, og et par gange inden vi tager på ferie (dog kun for sjov træning ;-) ), men ellers holder vi HELT fri til vi er hjemme fra ferie. Derefter står den nok på spor, dirigering, mærkelig rundering, og så skal jeg have spurgt Findus om hvilken øvelse han har planlagt at få 0 i i Vordingborg den 16/8 så vi kan få trænet den hjemmefra, istedet for at træne den til prøven eller bagefter ;-)

Fik lige tjekket DM listen hertil aften, og vi hænger med røven i vandskorpen både i DKK og DcHs DM lister. Vores placering på DcHs liste har vi gode muligheder for at forbedre, mens den på DKKs desværre ikke står til at gøre noget ved, vi ligger sidst nu, men der er i 11. time kommet en prøve mere som giver kval. til DM, og så ryger vi nok ned på reservelisten, og så skal jeg lige overveje om jeg har lyst til at stå standby, eller bare vil kaste mig direkte over LP3-træningen. Uanset, så bliver det spændende, det er jo altid en oplevelse at få lov at deltage i et DM, og jeg er MEGA stolt af Findus dejlige hoved, som bare har klaret det at gå til prøve i to MEGET forskellige programmer dette forår SÅ FLOT!




*Som betyder at speedbåden løfter boven ud af vandet, så den sejler PÅ vandet i stedet for at sejle i vandet, og således har langt mindre vandmodstand.

Kommentarer

Populære opslag