Planlægning af 2015....

Findus sammen med de andre "børn" i huset
Året nærmer sig en afslutning, og samtidig banker et nyt år på.
Indtil videre har vi ikke været ret meget i prøvesituationer, men de gange vi har har Findus til fulde indfriet mine ønsker, nok fordi jeg har indfriet mine egne ønsker og krav til mig selv som fører.
At være til stede i nuet med min hund, droppe ALLE tanker og følelser om point og placering, yde den bedste støtte og selvfølgelig sørge for at Findus er trænet godt nok til at kunne gennemføre øvelserne.
Glad fordi man er med!
 Jeg føler nu at vi er klar til at tage fat på lidt flere prøver, stadig med det for øje at målet er at JEG er en god fører, ikke at Findus får mange point!
Jeg glæder mig til, at vise Findus en masse sjove steder at lege øvelser, og jeg er 100% sikker på, at så længe jeg kan holde fast i min opgave, skal Findus nok få det skægt!
For mig er han den smukkeste toller!
Indtil videre starter vi med en B-prøve i Fakse den 15/3, jeg er også tilmeldt i Fakse i september, og håber på at der når at komme lidt flere forårs prøver på oversigten, Findus arbejder ikke helt så godt i varme som i de der 10-20 grader, derfor vil jeg forsøge at undgå prøver fra juni til september. Jeg vil dog gerne have en 5-6 B-prøver i erfaringsrygsækken inden 2015 løber ud.

Prøver gerne at gøre fotografen glad med at stå på den rigtige måde i det rigtige lys
 Vi er også tilmeldt en enkelt LP2 prøve (til tollerdays, en slags klubmesterskab for tollere, i år på Sjælland), den vil jeg også gerne have en ekstra af, jeg skal bare lige finde en der passe i programmet. Findus og jeg pusler stadig med stillingsskifte, og arbejder allerede med dele og helheder af LP3, men det program må han vente med at gå op i til 2016, vi har tiden for os :-) Vi skal nok nå det hele.
Mild vinter dag på stranden
 Til tollerdays regner jeg også med at stille op i WT begynderklasse, altså en toller jagtprøve med dummyer i stedet for vildt.  Jeg får ikke prioriteret at træne med vildt med ham, men dummyer er lidt lettere at have i bilen. Jeg glæder mig til at se hvor langt vi når inden Kristi Himmelfart hvor der er tollerdays. Der er i hvert fald nogle ting som til træning fungerer MEGET bedre end tidligere. Der er dog også nogle lidt væsentlige ting som stadig mangler finpudsning.
Vand og dogparkour kan fint kombineres
Endelig har jeg valgt at han også bliver udstillet til tollerdays, egentlig havde jeg lovet mig selv at han ikke skulle udstilles før han havde rundet de 4 år, men det hører ligesom med til trippelkonkurrencen, og nu vi alligevel stiller op i LP og i jagt, så kan vi lige så godt nappe udstillingen med også..

På træningssiden forsætter vi med at træne på B-hold i Herfølge og vi forsætter med at træne LP hos Johanna, hvis hun gider at blive ved med at se på os.. og blive ved med at huske mig på at sige "FRI" til Findus når jeg afslutter en øvelse. ;-)

Så er vi tilmeldt kursus med Siri til Sydkystens Hundeskoles hundedage i juni, der glæder jeg mig til at skulle have en fest lige som vi havde i år.
Jeg håber også på der kommer noget kursus med Helle Sejr, men nu må vi se om det bliver stablet på benene.

2014 har været et SKØNT år for mig og Findus, OG vores samarbejde! Og jeg er sikker på at 2015 bliver lige så skønt! Jeg glæder mig til at se kendte og nye ansigter ude i det ganske prøve og træningsland.

Kommentarer

Populære opslag