Stadig fuld fart frem...

Evig glad og fuld af fjol.. lige til at blive i et super humør af
Træningen med Findus går bare derud af.. han vi hygger os rigtig godt med træningen, han er stadig glad for AL træning og det er sjovt og spændende at træne med ham.
Han elsker at fiske grene og blade op af vandet..
Findus elsker alle mennesker, og er i mine øjne på det punkt en atypisk toller, men hellere en toller som vil hilse, end en som er bange for mennesker.
 Når han er blevet luftet og trænet er han en rigtig puttetrold og vil gerne nusses..men indtil da, så har han kun een ting i hovedet, fart på, det kan være svært for mig at huske at træne de langsomme momenter i øvelserne, og det skal vi blive lidt bedre til i fremtiden.
 Her til aften lavede han den flotteste positioner under gang, jeg er bare så glad for den hund, vi fik også trænet på ikke at tage andres signaler efter en oplevelse til Årets LP hund, hvor en anden fører gik og lavede "dæk" signaler som Findus reagerede på promte, han skal bare lære at det er kun signaler som kommer fra mig han skal reagere på. Det gik rigtig godt, og han var hurtig til at fange at indtagelse af en position som Johanna sagde ikke gav nogen guf, men at det var fri ved fod som udløste godbid.
 Når vi træner på vores DcH-øvelser (især det frie søg og sporet) skal vi også til at arbejde lidt med ro, han stresser simpelthen for meget i de frie øvelser, så med sporet er vi gået lidt tilbage for at han lærer en rolig start med fokus på at finde fært og ikke at komme fremad hurtigst muligt. Det er virkelig fedt med nogle nye udfordringer, det elsker jeg så meget.
Der er stadig ikke sat nogen dato for hvornår vi skal til prøve, først vil jeg lige have ham til at modnes lidt, og samtidig er vi slet ikke stabile nok i de stille dele (stillingsskifte, aflevering af næseprøve, indtagelse af sid foran...og sikkert noget mere jeg ikke lige kan huske nu) Findus gør ikke øvelsen for mig, han gør det for sig selv, og det betyder at jeg skal lære ham, at det er sjovt at gøre det langsomt.

Altid og forevig min dejlige Findus, som helst ikke viger fra min side på noget tidspunkt.

Kommentarer

Populære opslag