Fødselsdag ...8 mdr.. allerede!?

Findus kommer med mange steder, han er super nem at have med og en
altid glad og venlig hund!

Her er vi ved Engelsholm sø som ligger mellem Jelling og Billund, vi havde
denne skønne badebro næsten for os selv hele formiddagen og Findus fik
soppet lidt :-)

Tossede hund.. tosset ser han i hvert fald ud når han ryster vandet af sig

Tosset ser han også ud med sin Monster Mouth i munden... elsker den
arbejdsiver og glæde den hund lægger for dagen!
Endelig er vi kommet i gang med at træne med Johanna igen, det er bare SUPER FEDT! Især for mig, for jeg var gået lidt i stå med træningen. Vi har været afsted to gange, første gang havde hun nogle tricks vi skulle lave, lære højre og venstre, bakke evt. i forskellige positioner og hoppe over benene.
Vores selvvalgte øvelse blev stillingsskifte, hans smækdæk er blevet rigtig god, men jeg har "glemt" at hæve kriteriet, det er vi godt i gang med nu. Hans hopsid har den rigtige bevægelse og fart, så der skal kobles signal på ... NU!... resten af skiftene fik vi hjælp til at komme i gang med, FEEEDT! :-) På den måde har jeg nogle helt konkrete delmomenter og en "trin for trin" viden om hvordan jeg skal træne ham i den kommende uge.

I torsdags var anden omgang træning.
Der var ikke nogle tricks, men nogle kropsbevidstheds rekvisitter, nogle lave "spring" som de skulle trave over uden at røre pindene (det gik nogenlunde, men ikke perfekt) han travede, men ramte pindene.. Der var også nogle balancepuder i forskellige størrelser, dem legede vi en del med, både til fastholdelse af positionen og til stillingsskiftene.
Vores selvvalgte øvelser var fri ved fod, hvor jeg har opdaget at jeg har fået "Cruft-hånd", Johanna fik på fornemmeste vis beroliget mig (imponerende hvad hun kan!) og vi er nu i gang med at træne min lamme hånd på låret i gang uden at Findus fokuserer på det! :-)
Vores anden selvvalgte øvelse er STOP!... Både i fri ved fod til en STÅ, i fremsendingen til kegle og felt og til indkald med stop. Vi fik en øvelse til fri ved fod med stå, den er vi gået i gang med, men er allerede stødt på udfordring, fordi Findus dækker (ja, jeg har nok trænet noget gang med dæk selv...så han prøver om det mon ikke er det jeg mener..det er det altså ikke!)
Stoppet træner vi ved at der ligger legetøj i begge ender, sommetider skal han have det som ligger nede ved mig, sommetider det som ligger bag ham, det er ikke hvergang han skal stoppe, og en lille kommentar fra Johanna var at benytte klikkeren (ja, ups, det er måske en rigtig god ide at fortælle den lynhurtige røde gut HVORFOR han laver det der legetøjs løb.. Hrm hrm.. ;-) )

Super dejligt at komme i gang, på torsdag er det vores sidste gang træning i denne runde (desværre) Vi vender dog stærkt tilbage igen til næste runde med LP-intro :-)

Elsker bare søde Findus! :-) glæder mig til meget mere træning med ham :-)

Kommentarer

Populære opslag