Den søde ventetid

Hvalpegrej hvordan er det nu lige man gør?
Det er efterhånden mange år siden jeg havde hvalp sidst, til gengæld fik jeg den gang tre i rap..
Balder (min første hund) fik jeg i juli 2005, Sif (min finske lapphund) hentede jeg ligeledes i juli 2006, Emma kom januar 2008, dvs. der var mellem 1 og 1,5 år i mellem jeg fik hvalp. 
Så alt var frisk i erindringen, nu er det næsten 5 år siden jeg sidst havde hvalp, der er mange ting jeg er blevet klogere på, men også nogle ting jeg har glemt (som jeg prøver at komme i tanke om nu, blandet med den nye viden).

Indtil videre begrænser jeg det til det "praktiske": 
  • Bestil hundetegn (tjek!)
  • Køb hundekurv (tjek!)
  • Køb evt. legetøj hvis du ikke kan lade være (tjek!)
  • Anskaf bur til at hvile i til prøver/derhjemme (tjek! det stod på loftet, har ikke haft brug for det til Emma)
  • Sørg for at der er plads til Findus i bilen (tjek! har lige i dag klippet et nyt stykke "wetbed" til så det dækker hele bagagerummet, og flyttet midtergitteret så der er plads til Findus i den ene side og Emma i den anden)
  • Køb storesøster gave til Emma (tjek! Emma får et dejligt røget kødben i det øjeblik at Findus kommer hjem)
  • Tilmeld til hvalpehold (tjek! og tjek! Findus er tilmeldt både hos Sydkystens hundeskole og Johannas Foundation hold!)
  • Bestil forsikringer (ups!... det kommer i morgen)
  • Hvalpesikre hjemmet (ups!.. det kommer OGSÅ i morgen, vi har vist lidt kabler og ledninger som skal af vejen)
  • Foder (øhm.. ville helst fodre med "olivers selected fish" som Emma får, men de laver det ikke som hvalpefoder, så det bliver nok Hennes Petfood hvalpeudgave, så der kommer fisk i alligevel)...

Der er lidt vej endnu, så det er nok meget godt at der stadig er knap 12 dage og 20 timer til Findus skal hjem, men jeg glæder mig stadig :-)

Til jer som jeg har fået fortalt at det er en retriever jeg skal have, må jeg lige henvise til Hanne fra Tvindelstrup Tollers som er meget klog ud i jagtarbejde med tollere.. hun har en artikel om tollere, som jeg læste i går.. i virkeligheden er tollere lidt en blanding af spaniels og kooikere, meget interessant, artiklen kan I læse her. Jeg tror dog nok at det hele skal gå alligevel ;-).

Seneste foto Findus taget af kennelmor Grete Munch

Kommentarer

Populære opslag