Skriver dette indlæg med armene over hovedet!!

...så prøv lige at være imponeret uanset stavefejlene!
Findus oktober 2014
I mandags skulle vi have tør-trænet cirkelspor med DcH-holdet, det var endda mig som skulle have stået for undervisningen. Desværre måtte jeg kravle i seng kl. 14:30 med GIGA migræne, til gengæld var jeg tidligt på spring tirsdag morgen kl. 3:30, men så havde jeg også fået mine godt 12 timer under dynen.

Jeg har længe tænkt at vi virkelig skal i gang med den der sportræning, da det er den som "halter mest" ( den øvelse vi endnu ikke har fået 10 i, og som der er størst forandring i). I tirsdags blev byggegrundene herude slået 15-20 cm græs slået for ca 2 døgn siden.. rimelig god udfordring for en hund som er okay stærk til spor og som ELSKER det! Så jeg lagde et spor til ham ala det her:
10 knæk, 20 genstande (især i medvind for at få farten ned), 7 terrænskift!
Han kæmpede GODT på det høje nyslåede, jeg kunne se han syntes det var svært, og han måtte sætte tempoet ned, og alligevel flakkede han godt, der var mange mælkebøtter og brændenælder i det slåede plantemateriale, genstandene var stukket godt ned i det, fordi vinden ellers ville have afsløret dem. Da han kom ned på det kort slåede (som nok er slået for 5-6 dage siden, og var MARKANT kortere og mere "rent græs") gik han SÅÅÅÅ pænt, snuden helt nede, lige midt i sporet, tog knækket snorlige, og forsatte flot op i det højt nyslåede, selvom hans fører prøvede at hive ham af, fordi jeg tog fejl af de markeringer der var (flot klaret! :-P), Findus lader sig heldigvis ikke sådan trække af når han GÅR spor, og vupti så havde han genstandspinden, og stor klapsalve og jubel fra mig!! Han har for højt tempo, så han gik over spidsen, og jeg måtte trække ham tilbage og starte om, men derfra gik det altså fint!, flot stil på det korte græs igen, ikke så flot knæk op i medvind som jeg havde troet, og han havde svært ved at finde genstandene i medvind (fordi han går for stærkt), så det kan vi godt bruge noget mere tid på. Er dybt imponeret over den sidste del af sporet, så mange terrænskifte og han tog det bare SÅ flot!højt nyslået, fliser, asfalt, fliser, bark med tidsler og lave buske, og så højt nyslået igen!!! det er sgu ikke let, heller ikke selvom man synes det er sjovt (selvom det hjælper!) , han går ikke 100% præcist, men han går med glæde og selvtillid, og retter selv ind, og finder genstande, knæk og spor! Jeg er bare SÅÅÅÅ stolt af ham min dejlige dreng!
Jeg er så glad for dig!


Kommentarer

Populære opslag