En god og lang ferie


Sjov rød Hund finder på spas underholdning ved stranden i Valras
 Jeg har aldrig holdt SÅ lang en ferie med min familie som i år, endvidere har jeg aldrig tidligere trænet SÅ lidt i SÅ lang tid før.
Jeg er kommet helt ned i tempo, og det har virket efter hensigten, jeg brænder for at komme ud og træne med hundene, brænder for at komme igang med arbejdet igen.

Findus kigger på udstilling, eller, det gør han så ikke, han kigger på tæver
Dermed ikke sagt at jeg ikke har nydt ferien og min familien, for DET har jeg! Vi har haft en skøn campingtur i Tyskland, Frankrig og Sverige, masser af dejlige gåture i skøn natur, men jeg nyder at bo i Danmark, og det er altid dejligt for mig at komme hjem igen.

Røde hunde overalt, Tollerspecialen i Sverige er et MUST SEE for alle tollerfans!
 Lidt træning er det blevet til, og jeg er så småt ved at lægge planer for det næste års tid når det kommer til målsætning og planlægning af organiseret træning.
Vi starter for alvor på DcH programmet, vi har leget en del med det løbende, især fordi en del elementer er ens som i DKK, eks. fri ved fod, positioner under gang, apport.. Derudover har vi trænet lidt spor og opstart på feltsøget og rundering.
Vi stiller op til klubmesterskaberne i B-klassen for at få en fornemmelse af hvor langt vi er, og at jeg får en ide om hvordan Findus skal sættes op til en DcH prøve der er MEGET anderledes end en DKK prøve. Han skal holde en hel dag, og hvordan takler han at blive hevet frem og brugt og lagt væk igen osv..
Er egentlig ikke den store fan af flex-liner, men de vokser på mig
især når vi er på ferie bliver de flittigt brugt
Derudover træner vi på øvelser til LP2, især driller stillingsskiftet, jeg har ikke været god nok til at "kræve"/belønne ro i poterne, så Findus tror han HELE tiden skal tilbyde noget trippen, eller flytten af poter, fællesdæk er en udfordring fordi jeg gerne vil have ham i løvedæk, men jeg tror simpelthen ikke han er stærk nok til at holde en løvedæk i fulde 2 minutter, men tolleren er også sent modnet, og jeg tror Findus er særlig sent modnet. Så ingen sure miner, jeg skal bare tage hensyn og ikke forlange mere end han kan..ellers skal jeg lade ham ligge på siden, det giver bare sådan en trist plads bagefter..??
Dejlig nem at have med ude blandt andre også
blandt andre hunde som arbejder
 LP2 skal han dog TIDLIGST til prøve i efter nytår, måske i løbet af foråret...tollerdays? ;-) Han skal i hvert fald have tid til sit hoved! I øjeblikket synes jeg han virker noget delt i sin opmærksomhed, varme gør det VÆRRE, jeg tænker at det SAGTENS kan være en del af hans modning, og det er nu han skal have tid til at se sig omkring (til en vis grænse ;-) )..og at vi skal forsætte vores succes sammen, så skal kriterierne være så han kan indfri dem, så jeg ikke bare bliver sådan en besværlig hundefører han ikke gider være sammen med.

Jeg glæder mig til en masse træningstimer sammen med Findus og en masse hyggelige mennesker...KOM FRISK!


Kommentarer

Populære opslag