Høj puls og skudattentat

En fantastisk og elskelig hund er han!
Ja, det var ikke så sjovt ved dyrlægen i dag... Emmas tand skal tjekkes halvårligt da de tror der kan gå paradentose i den, råd og andre dårligdomme til den falder ud (og der er altså tale om en af de vigtige rovtænder her!) ØV bøv!

Findus var til tjek da dyrlægerne fandt hans puls i hvile vel høj ved vaccinationen for 14 dage siden. Jeg har løbende taget hans puls selv, ved oversiden af lårbensknoglen i 15 sekunder og gange med 4... tallene har ligget mellem 125 og 135 for det meste, en enkelt gang kom den helt ned på 112... og det er vist stadig ret højt, men lavere end de 190 den lå på til vaccinationen. Dog var der ingen mislyde, men en god stærk puls, som både kunne stige og falde hurtigt, men nærmere kunne han ikke komme det  :-/ Han sagde at hvis jeg ville vide mere måtte jeg en tur forbi Landbohøjskolen, det kan jeg ikke helt overskue lige nu, men hvis det forsætter må vi jo den vej.
Vi fik også ordnet et EU-pas så han kan komme med ud til udlandet og bo i campingvogn når det SNART bliver vejr til det ;-)
Endvidere har Findus haltet, jeg har slået det hen som værende noget vokseværk, men dyrlæge Thomas mente at han var ALT for ung til den slags, det er kommet når han har rejst sig efter at have ligget længe, men ellers har jeg ikke set noget til det. Thomas mente at det var fordi en træt hvalp egentlig ikke rigtig vil nogen steder hen, men når de kvikker op så "glemmer" de at de har ondt og klør bare på med aktiviteter.. han fik løsnet noget i Findus bækkenled, og jeg synes allerede hertil aften at han støtter mere på benet når han har rejst sig.
Thomas kommenterede også på en generel ledløshed hos Findus, og spurgte ind til hvilket hvalpefoder han får, Findus får Hennes Petfood som er lavet på frisk laks, da jeg gerne vil være sikker på at han får de fiskeolier som skal til for at bygge en sund og fin krop, samt pels. Det var Thomas glad for at høre men fik lige kastet noget tilskud i form af mineraler og sporstoffer oven i, så nu skal Findus have Vital-Animin hver dag.

Endvidere er vi gået i gang med balanceøvelser, dem lavede jeg faktisk også med Emma. Ligge på en træstamme, sidde på en træstamme, stå på en træstamme, gå på en træstamme, vende på en træstamme osv... selvfølgelig med pause imellem, han er jo kun en lille hund, så korte pas ofte.

Se mor, jeg sidder på mine poter i stedet for på min rygsøjle :-D
Tungen lige i munden, det der med at lægge sig, rejse sig og vende rundt er svært!
Da vejret nu er mildt uden at være for varmt eller koldt er hundene sommetider med i bilen når jeg skal på arbejde, i dag var arbejdspladsen på Frederiksberg og da jeg var i god tid slog jeg et smut inden om Søndermarken med hundene.
Findus har været lidt nervøs ved de løbere vi har mødt og Søndermarken er et fantastisk sted at træne: "ignorer de der løbere, de gør ikke noget, men du skal heller ikke følge efter dem", endvidere fik vi hils på en springerspaniel (som godt kunne lide Findus, men ikke Emma..?).. en børnehave og en velopdragen børnehave dreng som på min kommando satte sig ned med siden til Findus og nussede ham stille på siden.
Vi fik også trænet ignorer fremmede, og det virkede, de kom ikke hen til os! ;-)
Så var de 15 minutter gået og vi var på vej ud, og sikke en masse sirenelyde vi fik hørt... det viste sig at det var lige omkring DER at der længere oppe ad Sønder Fasanvej var blevet skudt på en islamkritiker, så hele Københavnsområdets politistab var på gaden.

I morgen står den på mineraler og lidt balancetræning.

Kommentarer

  1. Hvor er han dog en smuk Toller.
    Håber ikke hans ledløshed og puls kommer til, at betyde noget i fremtiden. :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Findus har det meget bedre efter en tur hos Thomas og hans kiropraktik, han halter kun en smule hertil aften..han er en virkelig skøøøn hund! :-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag