Nul nuller


Fantastiske Findus med sine fantastiske resultater..
En dejlig dag tilbragt med øvelser fra mit yndlings lydighedsprogram i vekslende vejr i Haslev.
Jeg vågnede 1 minut før vækkeuret bad mig om, så det kunne vist ikke være bedre, jeg var KLAR!
Valgte i dag at have Emma med i bilen, selvom jeg plejer at synes at det forstyre mit fokus. Ville dog give det et skud.

Vi gik en tur ved Køge Å da vi var kommet lige tidligt nok afsted. Virkelig skønt sted, og dejlig fredfyldt kvart over seks en søndag morgen. Godt sted at finde den rigtige mavefornemmelse!
Så afsted i god tid til Haslev. Programmet havde vi fået tidligere på ugen, så det var der ikke så meget hokuspokus over. Vi var ettere i vores gruppe, og det passede mig rigtig godt i forhold til fordelingen af øvelser. Vi skulle starte med Fri ved fod, så stå, derpå sit og endelig dæk. I og med at vi var første hund i gruppen og hos det dommerhold, var der ikke blevet gnubbet numseduft i græsset og den forstyrrelse havde vi så ikke, så fuldt fokus fra Findus, og næsten fuldt pointtal med videre til næste dommerhold, dog med undtagelse af dækken, hvor han sætter sig skævt på plads..(ihhh!! det træner vi lige ENDNU MERE!! :-D )

Der var en del ventetid til andet dommerhold, da det igen var et lidt svært feltsøg, endvidere kom der nogle heftige byger undervejs, så dommeren måtte lige indskyde en pause til at hente sit regntøj, men det blev da vores tur. Først rundering, med et tomt skjul ud mod vejen og ventested for et af C-gruppens dommerhold, Findus hører min fløjte og kigger på nogle af de deltagere som står og venter, og tøver lidt, og vælger så at komme YES!...så til figuranten, han kommer desværre for tæt på, og han tøver faktisk lidt før han gøer, men kommer dog igang. Da jeg er ude ved ham "kommer jeg til" at trække ham ud ved halsbåndet, fordi jeg ikke lige kan finde den der dims på halsbåndet som karabinhagen skal i. Det koster desværre 1 point..ikke fordi jeg hiver ham ud, men fordi jeg gør det inden jeg får line på ham..ØVS! nå, men det gør jeg altså ikke igen.

Frisk videre til feltsøget, brugte samme taktik som sidst, med at sende ham ind i det "spor" som den person der har lagt genstandene ud har fulgt, han kommer dog med sidst lagte genstand først (arealet var en kombination af pænt nyslået græs og så noget højt græs med buske og træer i). Han kommer pænt med begge genstande, uden rusk. Dejligt!

3. dommerhold, klokken var her dårlig nok 9:30 (og vi startede kl 8:00), Apport, spring og fremsending...meget fokus på min ro i maven for at undgå knaldapport, og så virker det som om vores opvarmning inden gør at han føler at han liiige har fået lov at få apporten i munden, så derfor er gensynsglæden ikke så stor at han bliver nødt til at gå før min kommando FEDT!!!! :-) Fremsending igen super smuk! DEJLIGT!

Så var der kun sporet tilbage, her måtte vi dog lige vente godt 1 time før vi kørte afsted mod sporet. Til gengæld var der kun lige 2 hunde før mig da vi kom derud, dejligt ikke at skulle stå derude og vente.. to højre knæk, Findus roder som sædvanlig en del på første og andet ben. Vi skal forsætte med at træne opstarter tror jeg..genstandene tager han pænt, han ruller dårlig nok for at lægge dem tilrette i munden. Er sikker på at det er vores træning i DKKs LP som har smittet, ingen grund til at stresse over de pinde der.. :-) Vi kommer fint rundt, selvom jeg sgu synes det var tæt på jeg røg ud over første knæk... :-/ men vi klarede det i fint blæsevejr.

Og et styk lettet fører, og SUPER glad fører, første B-prøve UDEN nogen nuller..!!!! :-D juhuu.. Andet konkurrencemål var over 190 point, men det smed jeg selv da jeg trak i hans halsbånd.. så det gør jeg sgu ikke igen :-)
"Takket være" en førerfejl, havner vi pointmæssigt lige udenfor mit pointmål
Så ser vi frem mod næste prøve som allerede er på søndag i Fakse (min reserve hjemmebane) til Sjællandsmesterskabet, så vi bliver mange mennesker og hunde, flot at der bliver hold Sjællandsmesterskaber, for det kræver godt nok mange frivillige hænder og fødder, og en MASSE plads! Så hatten af for både arrangører og hjælpere!

Også en stor tak til Haslev for et godt gennemført arrangement, sgu ikke mange prøver som når præmieoverrækkelse nærmest inden frokost! Vi kommer gerne igen!

Kommentarer

Populære opslag