Mens vi venter....

...på Godot?? Ej forhåbentlig dog ikke, men det føles lidt som ventetid pt... Heldigvis er det værst for den tobenede, Findus er skisme ligeglad, bare jeg husker at lave noget med ham, og selvfølgelig lade ham være i nærheden af mig 24/7 så han kan se at jeg ikke pludselig får trang til at træne uden ham ;-)
Men hvad er det så vi venter på?
Jo...vi venter på at de endelige resultater i forhold til kvalifikation til DKKs DM i LP 2015 bliver offentliggjort, jeg føler mig pt 98% sikker på at vi får en plads i LP2, så vi skal til Århusegnen den 29/8 og smide vores til dato bedste LP2 prøve, vi skal i hvert fald være i stødet til det...
Vi venter også på den endelige version af de nye LP regler som bliver gældende fra 1/1 2016. Vi har fået stillet et forhåndsudkast til rådighed og der er meget der er lavet om i forhold til de sidste gange der har været ændringer, det er jo både spændende i forhold til vores egen træning, men også i forhold til min holdtræning jeg starter den 4/8 (håber reglerne er helt færdige deromkring), jeg skal jo sørge for at have ret godt styr på det så jeg kan guide kursisterne bedst muligt i forhold til deres mål, det bliver bare godt! Glæder mig så meget til at komme i gang med at undervise og hjælpe andre videre med deres træning.
Vi venter også på at sommeren kommer...men lige så meget på at markerne bliver høstet, så vi kan komme i gang med at gå spor på marker, i øjeblikket bliver det en del hårdt spor og så lidt på byggegrundene, og en del skift mellem de to/tre typer underlag, det er jo fint nok...meeen vil gerne på rigtig mark igen. ;-)
Vi venter og glæder os til at prøvesæsonen for DcH programmet starter igen, for vores vedkommende er det den 16/8 hvor vi skal til Vordingborg.
Og endelig i forbindelse med de nye øvelser i LP3 for vores vedkommende, er jeg lidt i tvivl om jeg kan gå i gang med at indlære de nye momenter, eller om jeg, primært for min egen skyld, lige skal holde tungen lige i munden og nøjes med DcHs B-program og LP2 ;-) Det bliver det nok...men det føles som om der er mange usikkerheder lige nu...glæder mig til at få lidt mental afklaring..indtil da så har den seneste tid herhjemme budt på:
Indvielse af hundesvømmepøl i lørdags i anledning af sommeren
Dejligt at fiske rundt med poterne..
Besøg af 5 andre tollere i går, der var godt nok drøn på! Så hyggeligt!
..og ret meget ro bagefter!
Gåtur i Hvalsø hundeskov i SJASK regnvejr i dag, og kraftig blæsevejr..
Træning hertil aften i tørvejr og kun moderat vind...fri ved fod, positioner under gang
(inkl. forstyrrelse fra hare, som Findus var bange for ville stjæle hans legetøj tror jeg)
Fremsending gange 3, super flot og ingen forvirring efter vi trænede
 "rundt om" med de samme pinde i går! :-D Dernæst 450 meter spor!! :-D shit han var god,
det var VILDT svært, og han kæmpede da også med det, men faldt af, kom på igen,
flere gange, STOLT af ham!!
Derefter feltsøg, fokus på at søge tæt, fokus på at komme direkte tilbage,
især efter første genstand! SUCCES!!
Her kommer han med anden genstand, flot selvom fører sidder og fotograferer!
"Her har du den ting du tabte!"
Fed træning hertil aften, og hvis man synes man ikke helt får gået nok i DKKs program, kan jeg da i den grad anbefale DcHs lydighedsprogram.. først  lægge 450 meter spor, derefter stille op til fremsending, lægge legetøj, gå tilbage, til en pind, markere 25 meter i breden, dernæst 20 meter i længden, så ned og lægge et 30X30 meter feltsøg og markere to gange rundt med fært, og så på kryds og tværs inde i feltet, så der i hele feltet er fært....og så har hunden slet ikke været ude endnu ;-) 

Planen fra nu og frem til starten af august er ferie, evt. et lille spor i ny og næ, men egentlig ikke nødvendigt, men masser af gode gåture og hyggeleg så vi begge holder konditionen og sammenholdet ved lige.

I ønskes alle en rigtig god sommer, og er der nogen som mangler et sted at træne lydighed, hvad enten det er øvelser fra DcH eller DKK er der stadig ledige pladser her.

Kommentarer

Populære opslag