Forberedelser til forbedring af detaljer i LP3




En lille LP3 video :-)

Da vi skal i gang med at træne primært LP3 øvelser i 2015, har jeg valgt den 30/12 at tilmelde os en uofficiel LP3 prøve. Jeg har rimelig stor tiltro til at Findus har styr på øvelserne, men det er altid rart at vide om der er noget som driller rigtig meget. Vi har her i efteråret haft stor fokus på stillingsskifte, og især skiftet fra stå til sit har drillet mig. Nok mere mentalt end egentlig i praksis. Gennembrudet blev en blanding af Siri og Susannes råd.. Siri opfordrede mig på kurset i juni (hundedagene hos Sydkystens Hundeskole) at bruge omvendt lokning, det gjorde at jeg kunne belønne for en lille bitte muskelsammentrækning i ryggen på ham, DET er altså lidt nørdet det her.. men det der skal til når man har en hund som laver tusind ting på een gang, at få ham til at forstå at det nytter ikke, men hvis han aktiverer den der lille (læs: lange) rygmuskel som det allerførste i det skifte, så er der god sandsynlighed for at der kommer belønning. Sommetider bliver den røde hoppe loppe bare SÅ glad at han kommer til at bruge sine bagben først, og så rykker han altså frem. :-) Men jeg synes at der er ved at være styr på det, som du også kan se i videoen her over :-)
Videoen er lavet her i dag, det er første gang Findus går et samlet LP3 program, han lavede fællesøvelserne med Emma og der var kun lidt uro i både sit og dæk, men poterne blev i jorden og han holdt positionerne i begge øvelser og i fuld tid. Det gjorde Emma godt nok også :-)

Jeg er super tilfreds med hans arbejde, kunne ikke ønske mig mere, at han ikke finder apporten skyldes at han ikke har set dem blive lagt ud, springapporten misser han fordi jeg ikke siger tilbage-spring (og fordi springet er mærkeligt) men hey, begge dele kan trænes, og det er noget jeg nyder at træne!... det samme gælder feltet, det skal trænes med en masse forstyrrelser, i dag er det en kegle der gør det svært for ham.. vi prøver med andre ting, spring, bamser, apportbukke osv. så når vi skal til LP3 i 2016 engang, så er det ligemeget om der ligger guffer eller gule eller røde blade eller noget, så løber han lige ud i feltet..og bliver stående til han får lov at dække :-) (et lille lån fra DcH, hvor fremsendelsen altid bliver afbrudt af en direkte dækkommando) :-)


Kommentarer

Populære opslag