Juleafslutning

 Så har vi været til juleafslutning med de andre fra Johannas og Anjas hold. Det var et super arrangement, der var stillet en fin buffet op med al slags lækkerier og noget særdeles tiltrængt varmt at drikke, det var tæske koldt i hallen, en port stod også åben i den anden afdeling det meste af tiden.
 Først fik jeg set en masse fint rallyarbejde, meget inspirerende da Emma jo skal til rallyprøve nytårsaftens dag, så det var godt lige at lure på lidt fifs. Efter rally kom begynderklasse hundene på, der burde jeg måske have tilmeldt Findus, men jeg vurderede øvelserne i LP2 passede os bedre.
Efter begynderhundene var det vores tur.
Jeg havde besluttet at det var "ligemeget" med øvelserne, at målet var at han blev ved mig og havde en fest, det mål blev opfyldt til fulde. Lone Thyrsgaard var dygtig og skarpsynet dommer.
Øvelserne var:

Positioner under gang: Findus meget tændt, men sætter sig i stedet for at stå, han drejer sig åbenbart i sitten (2. position) så det kunne vi få 7 for. Jeg er rigtig glad for at han følger mig opmærksomt og energisk, at indtage de rigtige positioner og holde dem, skal vi nok få styr på!

Spring: SIMPELTHEN SÅ FLOT, for en uge siden kunne han ikke helt forstå det der spring signal, og i går tog han både spring-stå og spring...satte sig foran, dog ikke helt tæt på, og flot i plads bagefter, jeg er så glad! 9,5 fordi han ikke sad tæt nok på foran.

Næseprøve: Han har lidt for meget fart på ud til pindene, og derfor får han skubbet til dem (vi skal nok træne lidt mere med guffer foran næsepindene), han får desværre også smagt på flere, da han tvivler på sig selv, lidt øv, men ikke noget som trækker i LP2, han løber selv ind med pinden, sidder flot efter jeg har taget den, og kommer også i plads. 9 fordi han sidder for langt fra.

Apport: Findus knaldapporterer, han løber simpelthen med da jeg kaster apporten, tror ikke jeg fik sagt sit, og jeg har primært arbejdet med at han kommer ind foran og sidder med den, mindre med starten, tror ikke det bliver så svært at pille af, hellere en hund som knaldapporterer, end en hund som ikke vil bære apporten, selvfølgelig skal han ikke knaldapportere, men lige nu, på det her stadie kan jeg sagtens acceptere det. 6 for at knaldapportere og sidde for langt fra mig og skæv plads.

Helhedsindtrykket giver 8.

I alt 39,5 ud af 50 point og jeg er bare SÅ glad for det arbejde han leverer! Jeg synes selv godt jeg kunne have været lidt mere koncentreret og mere i bobbel, så tror jeg også øvelserne var gået bedre. Jeg skal lige øve mig i at gå til prøve med Findus, og så vide at vi er KLAR med KLAR på når vi går til prøve, men det var fint med en lille status :-)

Kommentarer

Populære opslag