Hvordan går det egentlig med træningen?





Findus status på LP øvelser
Fri ved fod....gang og vendinger ok, skal have trænet med forstyrrelser i stigende grad, løb ikke helt på plads, har brug for at træne med spejle i stor hal.
Sit under gang, ca 60% af gangene rammer han mit signal,der skal også trænes med fastholdelse da hans muskulatur er ret svag :-(
Stå under gang,ca 70% af gangene rammer han mit signal, begynde at træne fastholdelsen med forstyrrelser, men ikke ved indtagelse før vi rammer 80-90%...
Dæk under gang, ca 80% af gangene rammer han mit signal, så småt beynde at træne indtagelse med forstyrrelse. Træne muskulatur til fastholdelse så han ikke vipper om på hoften.
Sidde foran i afslutninger, uden apport er succesraten ca 75% ..ikke klar til apport endnu, men stadig lade ham søge ind selv med genstande i munden.
Indtage plads under gang, fint, stadig lidt flagren, regner med at det er et spørgsmål om rutine, og at jeg får klikket det sidste ind, evt. Med spejl eller hjælper.
Felt, 110% på at finde feltet, jeg skal begynde at træne med flere felter. Til indtagelse af position i feltet skal han stadig hjælpes med at finde det rigtige sted så han ikke er i tvivl om hvor jeg præcis gerne vil have ham, for ellers søger han keglerne. Afstandsvariation skal forsættes, men er ikke noget problem endnu.
Fællesøvelser, største udfordring er muskulaturen, at han klasker sammeni bækkenet i sit og dækken ruller han om på siden.
Næsesøget, hans poterbevæger sig for hurtigt fremad så han kommer til at tage den forkerte pind, forsætte med at "slukke" ham lidt inden søget, være tæt på ham og pinde. Langsomt lægge pinden efter den med min fært tættere på, men god støtte til at vælge rigtigt.
Sideløbende træne at bære pinden uden at tygge, rulle og andet.
Træne afslutning med at sidde foran, lige nu kan han god holde pinden i foran i ca 4 sekunder uden tyg, strække tiden så han kan sidde i mindst ti, øve at hænder kommer hen til ham uden han smider pinden.
Foran til plads, skal trænes da der går for meget vildt hop i ham.
Spring, endnu ikke påbegyndt, kan godt begynde at træne fastholdelse foran springet.
Stillingsskifte, der skal mere ro på mig så jeg ikke får stresset ham, vi øver videre med bagbenstarget, evt. Finde en lavere plade. Kriteriet er for højt for han stresser og tripper, jeg vil have helt ro på brættet før han får lov at lave skifterne, han har de rigtige bevægelser, eks stå-sit bagud, men tager gerne 5-6 skridt før han sætter sig...
Han har også brug for mere udholdenhed i musklerne før han kan lave gode skifter, husk at træne ro og pause mellem de forskellige skifter.
Indkald med stop, nogenlunde i stå, han tvivler lidt i dæk og ender ofte i en stå, prøve at hjælpe ham til at forstå hvad jeg vil have...hvilke signaler bruger jeg?
Forsætte med at træne "alm" indkald i 2 ud af 5 forsøg varieret.
Dirigeret apport, vi træner videre med skåle, rimelig god succes, apporten i midten hvis jeg har en hjælper, eller kan sætte den fast i jorden.
Træne indløb til foran med apporten, forsætter....pas på jeg ikke stagnerer på et niveau.
Træne med løbske tæver...i starten bare fokus på mig, evt en fri ved fod over sted hvor læbsk tæve har ligget/siddet!? Hvordan kommer jeg i gang?




Kommentarer

Populære opslag